Fransuā Lelors “Hektors sāk jaunu dzīvi”

Fransuā Lelora grāmatu Hektors sāk jaunu dzīvi es izlasīju divu vakaru laikā pēc draudzenes ieteikuma. Šis romāns ir rakstnieka otrais darbs par Hektora dzīvi, bet pirmo es neesmu izlasījusi, jo par to es uzzināju tikai pēc otrā izlasīšanas. Gāmata ir par kādu psihiatru vārdā Hektors, kurš ir tik ļoti ieslīdzis savā darbā, ka nemaz nepamana vai drīzāk negrib pamanīt savas problēmas. Bet vienā dienā  no trīs pacientiem viņš dzird frāzi “Es vēlos sākt jaunu dzīvi”, pēc kuras pats nejauši aizdomājas par savu dzīvi. Hektors, sievas pamudināts, atskārš, ka vairs nav tik dzīvespriecīgs kā agrāk, ir viegli aizkaitināms un visbeidzot ir beidzis pievērst uzmanību savai sievai. Viņa draugs, pieredzējis psihiatrs, uzstāda viņam diagnozi – pusmūža krīze. Drīz vien pēc tam Hektors stājas grūtas izvēles priekšā, no kuras ir atkarīga viņa tālākā dzīve un attiecības. Visi grāmatas varoņi krasi atšķiras cits no cita, un nebija neviena, kurš mani kaitinātu,  kā tas bieži vien ir citās grāmatās. Man patika, ka grāmata deva iespēju ieskatīties psihiatra darbā un ka tekstā bija daudz vērtīgu atziņu un domu graudu. Man šī grāmata patika, kaut arī atšķīrās no grāmatām, ko izvēlos pati. Bet tomēr ne tik ļoti, lai es gribētu izlasīt šī autora pirmo romānu par Hektoru.

Vaira

Komentēt

