Lūsija Moda Montgomerija “Anna no “Zaļajiem jumtiem””

Es atceros, ka šī grāmata mums bija jālasa sākumskolā kā obligātā literatūra, bet toreiz man izdevās (kā tolaik domāju – veiksmīgi) no tās lasīšanas izvairīties. Pēc vairākiem gadiem es sāku skatīties seriālu pēc šīs grāmatas motīviem, un tas mani aizrāva. Tā nu šīs vasaras beigās es izdomāju izlasīt grāmatu. Kaut arī romāns ir uzrakstīts 1908. gadā, tajā ir arī mūsdienās aktuālas tēmas, piemēram, attiecības ar vienaudžiem, vecākiem, kompleksi sakarā ar izskatu un arī problēmas skolā. Grāmatas galvenā varone ir 11gadīgā Anna, kuru audzināšanā paņem Marilla un Metjū. Sākumā viņai ir grūti atrast kopīgu valodu ar Marillu, bet viņa ar to tiek galā, un Metjū viņu atbalsta. Annai ir ļoti plaša fantāzija, kas viņai bieži vien sagādā grūtības, bet tieši tā padara Annu tik īpašu vienaudžu vidū. Man grāmata ļoti patika, un es nožēloju, ka to neizlasīju jau ātrāk. Kaut arī tā ir bērnu grāmata, tā patiks arī jauniešiem un pat pieaugušajiem. Iesaku noskatīties arī seriālu (Anne with an E), kaut arī daudzas detaļas tajā ir ievērojami izmainītas.

Vaira

Komentēt

